Naamgeving & slogan
Het proces van het kiezen van de juiste naam en slogan is een cruciaal en intensief traject, omdat het de fundering vormt van je volledige merk. Het is essentieel dat zowel de naam als de slogan de gewenste uitstraling hebben. Om dit te bereiken, starten we met het onderzoeken van jouw merkidentiteit en wat je wilt communiceren als merk. Dit vormt de basis voor een creatieve brainstormsessie, waarin we streven naar een passende naam en mogelijk een slogan voor jouw merk. Dit proces vereist aanzienlijke creativiteit, brainstormsessies en betrokkenheid van getalenteerde individuen.
Tijdens dit proces is het tevens van groot belang om ervoor te zorgen dat er geen andere vergelijkbare producten, diensten of merken bestaan met (bijna) dezelfde naam. Een grondige marktanalyse is noodzakelijk om de bestaande spelers in kaart te brengen en ervoor te zorgen dat jouw naam uniek en onderscheidend is ten opzichte van de concurrentie. Bovendien is het altijd essentieel om direct te controleren of de domeinnaam nog beschikbaar is of te koop is. Immers, een merk zonder website lijkt tegenwoordig bijna ondenkbaar.